22-sep-2022 | EAT THAT FROG

Eat that frog! Ik deel deze gewoonte altijd tijdens mijn trainingen en het verbaast mij hoe vaak ik terug krijg dat ‘die kikker’-tip zo enorm heeft geholpen. Terwijl het eigenlijk iets heel kleins is. Eigenlijk ook iets heel simpels. Maar het effect direct in de ochtend is groot. Want het brengt lucht, ruimte, productiviteit, tevredenheid, voldoening en vaak weer goeie energie. Kortom, wie deze tip heeft toegepast komt er altijd erg enthousiast bij mij op terug valt mij op. Wekelijks hoor ik hier wel iets over.

Hoe het werkt? Je pakt je actielijst – al dan niet op papier of het lijstje in je hoofd (dat laatste beter van niet, maar dat is een andere ‘workwise’. Kom ik nog wel keer op terug). Je bekijkt even goed welke actie je last van hebt. Steeds in je hoofd zit. Geen zin in hebt. Al langer uitstelt. Mee zeurt. Bleh bij voelt. Omdat het moeilijk is. Of lastig. Vervelend. Uitdagend. Groots! Kortom, die taak die je liever niet doet en toch steeds in je hoofd maalt en je geneigd bent steeds weer uit te stellen (lees: onbewuste energie-slurper). Die taak krijgt de speciale status ‘kikker’. En elke ochtend neem je als gewoonte om eerst die kikker te doen… en dan starten met de rest: eat that frog first thing in the morning! https://www.youtube.com/watch?v=_LCRUiC9lU0

Wat dat brengt: vrijkomende energie voor de rest van de dag. Voldoening! Opluchting. Productiviteit. Tevreden. 

Dus: start je werkdag met het wegwerken van je kikker – ‘eat that frog!’. Maak er een gewoonte van om elke werkdag eerst je kikker te doen.

Uiteraard zit er een hele psycholgische onderbouwing achter over hoe en waarom dat werkt en bla bla bla wat ik allemaal zou kunnen uitleggen. Ga ik niet doen. Want weet je, ik zou gewoon willen zeggen probeer het eens 2 weken “ik start elke dag eerst met mijn kikker” en ervaar zelf het positieve effect. Enjoy!

Misschien vind je dit ook leuk